Några grundläggande frågor om kundsupport

Casino Kundsupport

Nya och regelbundna spelare kommer alla att behöva kontakta kundtjänst då och då. De ska dock inte kontakta kundtjänsten för varje liten sak de behöver hjälp med. Kundtjänsten borde kontaktas om det är något viktigt ärende och om informationen inte finns på kasinots hemsida. Det är viktigt att först kolla in den information man söker på hemsidan innan man söker upp kundtjänsten. De spelare som kontaktar kundtjänsten för varje liten sak kan irritera kasino personalen och detta kan resultera i dålig service för spelaren när han behöver den som mest.

Det finns två viktiga aspekter gällande kundtjänsten. Det första är att kundtjänsten ska vara tillgänglig när den behövs av dig som spelare, eftersom försenad hjälp är inte till någon hjälp. Samt så ska kundtjänstens hjälp vara tillgänglig till spelaren utan några extra kostnader. Online kasinon har räknat in kostnaderna för kundtjänsten och det är utefter alla kostnader som vinstutdelningen är beräknad ifrån. Det betyder att spelaren bidrar till kostnaderna för kundtjänsten genom varje satsning de gör. Det finns bara en metod för kundtjänst att täcka båda aspekterna och det är funktionen kundtjänst via chatt.

Ett tag var kundtjänst per telefon väldigt populärt, men det var endast gratis till en del länder. Det var gratis för dem som var i USA och Europa, spelare från andra länder fick ringa ett betal nummer. Spelarna från andra länder fick med andra ord stå för kostnaden av samtalet och det är självklart inte acceptabelt. Andra problem som kan uppstå med kundtjänst per telefon kan exempelvis vara att det är tidkrävande. Det kan också vara så att spelaren ibland måste under samtalet ge känslig information för att kundtjänsten ska veta att det är rätt person i fråga som pratar. Det innebär att samtalet börjar med kontrollfrågor som kan vara jobbiga för en spelare som betalar för samtalet. Ett annat problem som uppstår är att spelare ibland inte förstår kundtjänsten på grund av deras dialekt eller brytning när de pratar.

Ett annat sätt att få hjälp av kundtjänsten är via e-post, men denna metod uppfyller inte våra två krav som vi nämnt tidigare. Det kostar inte något för spelaren och få hjälp via e-post, dessutom behövs det ingen verifiering eftersom spelaren redan är inloggad, men däremot tar det längre tid att få ett svar. Det är en hel del e-postmeddelanden som ska handskas, men de flesta Online kasinon vill ha upp till 24 timmar att svara på spelarnas e-post. Detta resulterar i att hjälp per e-post är uteslutet för en spelare som behöver hjälp direkt. En spelare har inte råd att vänta ett dygn på att få reda ut ett problem som uppstått med till exempel en utbetalning. Det kan vara problemet med en betalning som inte registrerats eller att programvaran hängt sig mitt i ett spel.

Live chatt med kundtjänsten är det perfekta alternativet. Det är gratis, det behövs inte någon verifiering och spelaren får svar direkt. Därför bör spelaren kolla om Online kasinot erbjuder chatt med kundtjänsten och om de inte erbjuder live chatt bör spelaren tänka om. Men däremot behöver det inte betyda att för att de erbjuder live chatt att det är bra kvalitet på deras kundtjänst. Det är nog till en fördel om kvalitén på kundtjänsten kollas upp av spelaren innan han eller hon öppnar sitt konto hos Online kasinot och börjar göra insättningar. Det som rekommenderas är att spelaren formar frågor vars svar inte finns på hemsidan och ställer dessa frågor till kundtjänsten genom live chatt. Det är lättare då att göra en bedömning om spelaren tycker att kundtjänstens svar varit bra eller ej.

Nya spelare ska inte tro att de aldrig behöver kontakta kundtjänst. Spelaren kommer att undvika framtida besvikelser eller magsår om detta råd angående kundtjänsten råd tas på allvar.